Dijous 16 de juliol / De 18.00 a 20.30 h
Lloc: Plaça Gran
Mercats amb història: del passat a la taula. Visita guiada amb degustació de productes de proximitat.
Mercats amb història: del passat a la taula
- Plaça Gran (davant de la font)
- 30-35 persones
- 18.00 h a 20.30 h
Visita guiada amb degustació de productes de proximitat.
Aquesta activitat convida a descobrir la història dels mercats de Mataró i la seva evolució al llarg dels segles. A través d'una visita guiada per la Plaça Gran i els seus entorns i la Plaça de Cuba, els participants recorreran espais vinculats a l'activitat comercial de la ciutat des de l'època romana fins als nostres dies.
La visita finalitzarà a la Plaça de Cuba amb una degustació de tres platets —entrant, principal i postres— maridats amb una selecció de vins catalans.
La proposta gastronòmica anirà a càrrec de la cuinera Maria Agüera, responsable de la carnisseria Ca la Maria, al Mercat de la Plaça de Cuba.
L'acte comptarà també amb la participació de Josep Floriach, pagès de Collits a Casa, que explicarà l'origen i les característiques dels productes de proximitat utilitzats en l'elaboració dels plats.
Com a colofó de la jornada, se celebrarà un sorteig sorpresa entre les persones assistents amb diversos obsequis vinculats al territori i al producte de proximitat.
Una experiència que uneix història, patrimoni, gastronomia i producte local per entendre com els mercats han estat, al llarg dels segles, un dels principals motors de la vida social i econòmica de Mataró.
Organitza: Ajuntament de Mataró
També et pot interessar…